Translate

maandag 2 september 2019

*Et.01 Amsterdam - Uitermeer - Nieuwerhoek

Ik kan terugblikken op een mooie dag alhoewel er een klein probleem te melden viel. Een fit in m'n camelbag zorgde er deze nacht voor dat de helft van mijn kleerkast kon uitgewrongen worden. M'n rugzak werd vandaag omgebouwd tot droogrek, het zonnetje deed de rest. 
Rond 10 uur kon ik vertrekken. Die lange baan terug van 10km naar het punt waar ik gisteren het pad verliet heb ik halverwege verlaten. Op zo een hoofdbaan wandelen is maar niks. Ik kwam een Gr pad tegen en besloot het er op te wagen van verderop aansluiting te vinden op het Florispad. Prachtig wandelen werd het op het Aertveldpad, aansluitend het kanaal Noord-Holland - Utrecht volgend tot in Vecht en Gein waar ik gelukkig een veerpontje aantrof om over te steken. Een vriendelijke dame zette me gratis over. Ik had anders zeker 10km om moeten lopen naar een brug. Toch veel op verharde weg gelopen. Het Aertveldpad en enkele stukjes langs de Vecht niet te na gesproken. 
Overal waar je kijkt zie je sloten en grachten rond de huizen. Boeren moeten geen afspanning plaatsen want sloten en beekjes begrenzen de graasweiden. Alles draait hier rond water. Ontelbare woonboten liggen aangemeerd aan de waterkant. Op de oever breiden ze uit met een tuintje en soms loopt het jaagpad dwars door die tuintjes. Het moet vermeld worden dat alles netjes onderhouden wordt. Bij ons zou zoiets onmogelijk zijn. Binnen de kortste keren zouden de oevers vol barakken, afgedankte caravans en schroothopen staan. Iets verder op de Vecht kom je ook piekfijn onderhouden oevers tegen. Bloemperken, gemillimeterde grasperken, mooie boten, statige huizen, de gehele omgeving straalt welstand en finesse uit. Ik denk dat ik vandaag evenveel moois op de oevers van kanalen en rivieren heb gezien dan een Duitse toerist tegenkomt die een 10-daagse rivercruise doet op den Blauwen Donau. Öp de camping aangekomen werd ik gemoedelijk ontvangen door Miranda de boerin. Kiest maar een plekje uit zei ze en dat heb ik ook gedaan. Ik sta naast een Engelsman die 3 jaar in Antwerpen heeft gewoond op het Falconplein. Hij sprak geen woord Vlaams. Ik heb niet veel zin om Engels te spreken en een conversatie te beginnen. Zoiets vreet te veel energie bij een one-way conversatie. Ik lig al plat nu. 26km op verharde wegen zijn extra vermoeiend met 20kg op je bult. Nog even posten zie en morgen verkennen we verder de provincie Utrecht. Diaar hebben we onderweg de provincie Noord-Holland voor ingeruild. Tot morgen
--------------

---------------
**** Met dank aan Josje68 voor het delen op Youtube ****


Geen opmerkingen:

Een reactie posten