Translate

woensdag 4 september 2019

*Et.03 Woerden - Haastrecht

  
Dikwijls wakker geworden deze nacht. M'n norse buurvrouw maakte veel kabaal in haar dromen. Plus de A12 Amsterdam - Utrecht zorgt ook voor extra lawaai. 's Nachts valt dat eens zo hard op. 
Het weer zag er goed uit deze morgen. Voorlopig toch nog. Opkramen en weg. Het pad liep langs een werf waar het verkeerdbord C01 en enkele bareeltjes de toegang afsloten voor het verkeer. Ik loop er voorbij. Dit verbodsbord slaat niet op voetgangers maar enkel op voertuigen. Vroeger, lang geleden heb ik nog opleiding gekregen in verkeerssignalisatie. Komt daar de werfleider afgelopen, een Surinamer. Dat is 300 euro. 'Gij zwanst zeker ?'. De mens verstond me niet en dacht dat ik vroeg om er wat af te doen. 150 euro en voor één keer laat ik het hierbij. Hij moet gezien hebben dat ik zijn lukratief handeltje doorhad en grapte heel het zaakje weg. Ik heb wel een hele omweg moeten dien. Het stappen verliep vlot. Bij een rustpauze kwam er een snelwandelaar aangesjeesd. Jongens, die ging vlug. Hij was lange afstandswandelaar. Onder de 100km vertrok hij niet. Zijjn langste tocht non stop was Leeuwarden - Vlissingen. Verder deed hij mee aan de Kennedymarsen. Ik moet het eens opzoeken wat het is. Ik pas voor zulke exploten.
Ik was in Oudewater aangekomen en er stond een marktje. Een portie kibbelingen werd het deze keer. Opnieuw begon het te regenen. Wat miezeren en ik trok m'n regengerief aan. Voor mij lag een tiendpad van bijna 8km tussen Oudewater en Haastrecht. Het begon te gieten. Hoog opgeschoten gras, wel 50 koeienhekken over moeten oversteken, enkele malen over omgewaaide bomen en bakken water. Je mag doen wat je wil maar je houdt je lijf niet droog. Een geluk dat ik mn tentje tussen 2 buien door heb kunnen rechtzetten. Pft ook mn slaapzak nat, bottienen zeiknat …. plezant is anders. Met m'n vuurke probeer ik het een ander droog te krijgen. Maar ja, zoiets hoort erbij. Morgen kan ik onder een dak slapen zie ! Ik krijg logies. Ik stop hier, ik zet er wat fotootjes bij. Veel zijn het er niet want het regende te hard. Tot morgen.  

br /> **** Met dank aan Josje68 voor het delen op Youtube ****


Geen opmerkingen:

Een reactie posten