Translate

donderdag 5 september 2019

*Et04 Haastrecht - Nieuw Lekkerland

Zo deze dag zit er ook op. Wat een trieste camping was me dat daar Haastrecht. Camping Batenstein, je zou denken aan een landgoed van de 1 of andere weledelgeborene. Je kon je evengoed op een braakliggend terrein installeren. Een tegenvaller na zo een natte wandeldag. Vanmorgen opgekraamd, tent was droog gewaaid. Het landschap dat vandaag werd geleverd wordt vertrouwd. Weiden, kavelsloten, molens, koeien en schapen in een prachtig landschap. De huizen met hun tip top verzorgde tuinen lijken tegen elkaar op te bieden in schoonheid. Het straalt prestige uit, ook al zit je hier op de boerenbuiten. Soms waan ik mezelf in een playmobiel setje. Alles zo keurig en perfect ogend geordend in harmonie met het landschap. Daar moet je bij ons ver naar zoeken.Een 25 paaltjes vielen er te wandelen vandaag en het ging heel vlot. Geen ontmoetingen te noteren maar in Schoonhoven bij een koffiestop heb ik toch een leuke babbel gehad met de cafébazin. Zulk een grote rugzak wekt vragen op. En zeker als je alleen bent is dat het geval. In Schoonhoven moest ik de Lek over met de veerboot. Dat is in NL niet gratis. Vervolgens over de reeds vermelde tiendenwegen naar m'n bestemming. Veel wind, goed opletten geblazen of ik belandde met m'n foor in de sloot. 
Rond 6 uur stond ik in Nieuw Lekkerland. Aan Els, die me daar zou oppikken, schreef ik dat ik de gebraden kiekskes en roomsoezen al vanuit Streefkerk zag rondvliegen. Aan de hervormde kerk wachtte ik haar op. Weeral een hartelijk weerzien met m'n dikke vriendin. Morgen brengt ze me terug naar Nieuw Lekkerland en komt me vervolgens tegemoetgelopen vanuit Oud Alblas. Een mooie dag was het. Tussen de buitjes door kunnen lopen en vanavond moest er geen tent opgesteld worden. Wat een luxe. Dat besef groeit wanneer je zo eens enkele dagen zonder comfort de paden bewandelt. 
Fotootjes ga ik op Polar Steps zetten. Google photos maakt geen album aan.

https://www.polarsteps.com/JanVanDongen3/1904395-floris-v-pad?s=35365d22-5ff7-41e8-ac47-6eda38cfcf4a

Met dank aan Josje68 voor het delen op Youtube ****


Geen opmerkingen:

Een reactie posten