Translate

dinsdag 10 september 2019

* Et08 Numansdorp - Dinteloord - Roosendaal

Zo, Numansdorp zit er op. Beetje twijfel … doorstappen tot Bergen op Zoom … en daar afronden of doorstappen tot thuis. Het begon wat te wringen. Primo … Els had gezegd dat het mooiste stuk na Numansdorp gelopen was. Secundo … hondenweer vanaf morgen. Tertsio … M'n buurman op dat fort vertelde dat ik, wilde ik m'n leven niet beu zijn, tot in het dorp moest lopen of tot de A.zoveel om met het openbaar de oversteek van het Hollands Diep te maken. Hij had er al 2 voetgangers dodelijk zien aangereden worden over die brug. Quatro … het veer dat tot eind september uitvaarde bleek ineens niet meer te varen. Er komt nog …. Vanmorgen het wekkerke gezet om tijdig het veer van 10u te halen. Bij het verlaten van de camping kwam ik de uitbater tegen. Hij vertelde me dat het veer niet meer uitvaarde. In september enkel in de weekends. Maar die man was zo vriendelijk me over het Hollands Diep te loodsen met z'n speedboot. Jawadde 1000pk !!! Hij meerde aan in Willemstad bij zijn maat die er bunkeringschip had in de haven. Hij vergastte me er nog op een 'bakkie pleur'. Erg sympathiek. En dan was er Quinto…. Bijna aangekomen in Dinteloord raakte ik uitgekeken op het zich herhalende landschap. Mooi alleszins, daar dus niet van.. Rivieren, weidelandschappen, koeien in alle geuren en kleuren, schapen van het zelfde laken een broek. En dan sexto …., bijna in Dinteloord nam ik een kleine pauze. M'n I phone had de geest gegeven. Dan pas begin je te beseffen hoe afhankelijk je van dit tuig bent. Even balen maar ik kon niemand verwittigen want ik kende geen nummers. Ik hield het voor bekeken. Vanuit Dinteloord ben ik naar Roosendaal gepikkeld. Trein tot in de koekestad, te voet naar de waterbus en zo naar Kruibeke. Om een beetje m'n eer te redden heb ik het resterende stukje te voet gelopen. Mn I Phone heb ik met Try & Error kunnen resetten op de trein. Een beetje een onverwacht einde, jawel ! Ik denk niet dat ik nog wereldverbazende dingen zou tegengekomen zijn. Die resterende stukjes die ik niet afwerkte ga ik met de weekuitstapjes recht trekken. Voilà zie, dit zit er voorlopig op. Kort samengevat mag ik wel spreken van een zeer mooi pad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten